UT Pre-Alpha – 5 neue Community Maps im Marktplatz

Gestern gab es seit langer Zeit mal wieder einen Livestream der Entwickler. Entsprechend hoch waren die Erwartungen der Unreal Tournament Fangemeinde, die auf die Ankündigung neuer Inhalte und einen großen Schritt in der Entwicklung des Spiels hoffte. Zwar war es nichts weltbewegendes, was Epic Games vorzuzeigen hatte, aber es waren dennoch gute Nachrichten für die noch recht kleine Spielergemeinschaft des neuesten Ablegers. Gleich fünf beeindruckende Maps aus der Community hat sich Epic Games geschnappt. Diese wurden mit dem heutigen Update für die Pre-Alpha mitgeliefert.

Neue Maps im Marktplatz

Auch wenn die Maps nicht direkt offizieller Teil des Spiels sind, so wurden sie doch um einiges zugänglicher gemacht. DM-Backspace, DM-Batrankus, DM-Salt, DM-Unsaved und CTF-Polaris wurden dem Marktplatz hinzugefügt, der über den Epic Games Launcher zugänglich ist. Dort stehen die Maps zum kostenlosen Download bereit. Sie laufen auf den offiziellen Hubs und können übrigens auch von dort heruntergeladen werden.

Die fünf Community Maps im Einzelnen:

  • DM-Backspace von Scinbed hat mit einer Burg bei Nacht und entsprechnder Beleuchtung eine tolle Atmosphäre. Sie spielt sich schnell und ist gut für Duelle.
  • DM-Batrankus von TheGlecter ist vertikal aufgebaut, sehr unterhaltsam und bietet einen einzigartigen Look.
  • DM-Salt von NATO_chrisjm spielt auch auf einer Burg, beinhaltet einige Lift Jumps und eignet sich unter anderem für 4on4 TDM.
  • DM-Unsaved von Heresiarch hat im August den MapCore Mapping Contest gewonnen, bietet ein „Oldschool“-Spielgefühl und macht in verschiedenen Spielmodi Spaß.
  • CTF-Polaris von PayBack ist eine schnelle und symmetrische Map, die mit den Assets von Outpost 23 erstellt wurde.

dm-batrankus

Für die Spieler bedeutet dieser Schritt eine größere Auswahl an Maps und damit mehr Abwechslung. Die Pre-Alpha macht das um einiges interessanter. Sicherlich arbeitet Epic Games selbst im Hintergrund ebenfalls an neuen Maps und anderen Inhalten. Darüber wurde im Livestream aber nichts verraten.

Mapper erhalten $5000

Noch viel mehr als die Spieler freuen sich wahrscheinlich die Autoren dieser fünf Maps. Die Maps sind kostenlos verfügbar, das war von den Autoren auch so gewollt. Aber Epic Games hat sein „Unreal Dev Grants„-Programm auf Unreal Tournament übertragen und belohnt die Mapper für ihre Arbeit mit Geld. Jeder von ihnen erhält $5000 für sein Werk. Übrigens hat Epic Games dazu aufgerufen, dass jeder eigene Inhalte – egal ob Maps, Models, Mods oder sonstiges – in den Unreal Tournament Foren vorstellen kann. Gute Inhalte haben die Chance im Spiel oder auf dem Marktplatz zu landen und vielleicht zahlt Epic Games dann weiteres Geld aus.

Rocket Launcher und Grenade Launcher angepasst

Das heutige Update enthält natürlich nicht nur neue Maps, sondern bringt wie immer auch ein paar Veränderungen mit sich. Bei den Waffen stehen diesmal der Rocket Launcher und der Grenade Launcher im Fokus.

Da der Rocket Launcher vor Kurzem seine Granaten-Funktion verloren hat, wird nun mehr Wert auf die zielsuchenden Raketen gelegt. Diese können jetzt aber nur noch in Verbindung mit dem sekundären Feuermodus verwendet werden, also wenn man mehrere Raketen in die Rohre lädt. Dafür geschieht das Einrasten auf einen Gegner schon nach einer halben Sekunde. Zielsuchende Raketen fliegen etwas langsamer als normale Raketen, allerdings Verbessert das auch ihre Fähigkeit Ziele zu verfolgen. Lädt man drei Raketen auf, dann werde diese nun übrigens in Dreiecks-Formation abgeschossen.

Beim neuen Grenade Launcher hat sich ebenfalls der sekundäre Feuermodus verändert. Dieser kann jetzt nur noch eine an Oberflächen haftende Granate abfeuern, Durch erneutes Verwenden des sekundären Feuermodus wird diese zur Explosion gebracht. Außerdem wurden Feuerrate und Schaden der Granaten in beiden Feuermodi angepasst. Im Livestream haben die Entwickler betont, dass der Grenade Launcher sich noch in einem frühen Stadium befindet und weiter ausprobiert werden muss, bis die Waffe irgendwann gut ausbalanciert ist und zum Rest des Waffen-Arsenals passt.

unreal tournament grenade launcher

Kleine Anpassungen am Gameplay

Das Update enthält zahlreiche Bug Fixes und Änderungen am Interface, aber beispielsweise auch eine verbesserte künstliche Intelligenz der Bots. Damit es nicht zuviel wird, möchten wir an dieser Stelle nur noch kurz auf die kleinen Anpassungen am Gameplay eingehen. Die Entwickler haben den verschiedenen Rüstungsteilen neue Icons verpasst, damit diese besser auseinandergehalten werden können. Health Pickups haben jetzt keine Basis mehr, es erscheint aber ein Respawn Timer nachdem man sie aufgesammelt hat.

Der Schaden an sich selbst wird beim Tragen des U-Damage jetzt nicht mehr erhöht. Damit sind jetzt auch Trickjumps möglich während dieses Pickup aktiv ist. Zudem startet man im Deathmatch nicht mehr mit Rüstung. Und Epic Games hat an den Sounds für Laufgeräusche geschraubt, so dass man Gegner besser orten kann.

UT Pre-Alpha Download

Wer die neue Maps ausprobieren möchte, der kann die aktuelle Version des Spiels über folgenden Link kostenlos herunterladen.

Auch das fertige Spiel wird nach dem Release kostenlos zur Verfügung stehen. Die Entwicklungskosten werden über optionale Microtransaktionen abgedeckt.

UT Pre-Alpha Build 10.11.16 Changelog

Major Changes

New community maps available free in the marketplace: Deathmatch maps Batrankus, Unsaved, Backspace, and Salt, plus capture the flag map Polaris.
Updates to Grenade Launcher, Redeemer, Link Gun and Rocket Launcher functionality.
AI improvements for bots.

Levels

Added game support for new community maps in the marketplace. Deathmatch maps Batrankus, Unsaved, Backspace, and Salt, plus CTF map Polaris.
Removed Spooky Face Halloween themed map.
Facing Worlds
Rebuilt base interior collision mesh to fix weird collision interaction with the redeemer.
Miscellaneous bug fixes.
Chill
Miscellaneous bug fixes.
Underland
Screen space shadows adjustment
Pistola Battlegrounds
Miscellaneous bug fixes.
Removed WIP maps DM-Vortex, DM-RGB, DM-SidCastle, CTF-Lance, and CTF-Dam from default map rotations.
Game mode tutorials have intro movies instead of fly throughs.
Weapon Training
Fire mode description tweaks for link gun and stinger.
Movement Training
Changed dodge tutorial. New behavior is if the user did not use double tap dodge at all, prompt them to turn the feature on/off.

Weapons

Grenade Launcher
Alt-fire now alternates between firing a single sticky grenade and detonating it.
Adjustments to firing rate and damage for primary and alt grenades.
Fixed grenade launcher switch priority.
Grenade launcher time delay before sticky detonation.
Fixed projectiles not colliding with sticky grenades.
Link Gun
Delay cool down slightly so tapping fire button fast is less desireable. 10% more shots before need cooldown.
Primary fire 4.5% faster firing rate.
Link pull on release if target held for 0.25 seconds. Secondary (yellow) Beam turns white when link pull is enabled, and red circle appears around reticle.
Redeemer
Guided redeemer has 20 seconds of fuel.
Guided Redeemer doesn’t get blocked by projectiles, which was causing it to insta-explode.
Always render guided redeemer outline when unoccluded for both teammates and enemies.
Slowed redeemer missile down by 15%.
Fixed delay timer on shot down guided redeemers and increased explosion delay to 2 seconds.
Made redeemer attachment bigger.
Rocket Launcher
Can only lock onto targets with Rocket Launcher when loading up alt fire.
Lock on takes only 0.5 seconds.
Seeking rockets move more slowly, seek better than before.
Seeking rocket nose flashes.
Rocket lock-on icon is white during lock acquisition, and yellow when lock is acquired.
Lock icon remains on and red after seeking rocket is fired.
Multi-rockets have a slightly longer burst interval and are fired in a triangular pattern.
Shock Rifle
Hitscan traces from other weapons are no longer blocked by shock balls.
Stinger
Primary 3% faster firing rate.
Sniper Rifle
Reduced head shot radius scaling when shooter is stopped from 1.8x to 1.4x.

HUD

Show in-world skull indicators for dead players in team game modes.
Improved Player in-world beacon visibility and health/armor display.
Never draw player beacons right under the crosshair.
Use chat font for player beacon names, and scale them down if too long/
Reduced the size of fonts used in the HUD.
In world objective icons more opaque, don’t allow too close to crosshair.
Hit indicator more clearly scales with damage amount.
Auto generated chat messages use same (smaller) font size as player typed chat messages.
Don’t display character call outs in chat feed.
Reduced size of HUD ammo display.
Fixed kill skulls on HUD for guided redeemer kills.
Added indicator on weapon wheel if weapon is out of ammo.
Show skulls for gibbed players on minimap.
Damage indicators always point down for caused by world damage.

Scoreboard

Show kill feed on scoreboard
Fixed team stats positioning on CTF scoreboard.
Don’t allow ready changes while match is starting.
Fixed offset for Friends icon in scoreboard.

Hubs and Server Browser

Fixed the hub ping calculation.
Increased the default hub tickrate.
Fixed after refreshing the server browser, the join and spectate options are removed.
Fixed case where the client trying to start a new match instance could be kicked out.
Fixed the Game Settings menu not displaying all game modes if it is opened too quickly after joining a hub.
Fixed text chat in the lobby sometimes not working.

Effects and Rendering

Prevent film tonemapper from getting turned on: was making levels too dark in cooked builds.
Made screenshakes crisper with linear component to interpolation.
Added small screenshakes for weapon firing.
Turn bloom dirt back on for Epic settings
New temporary armor pickup meshes that are more distinguishable from each other.
Fixed contact shadow rendering artifacts.
Remove link beam sparks when hitting pawns.
Added geometry overlap effect to shock combo effect (at high detail settings)
Made flak shell bigger.
Adjusted various projectile visual offsets.
Fixed flak shell visual offset not being updated.
Center projectile visual offset with hidden weapons.
Reduced link projectile emissive.
Fixed issues with the decal lifetime setting.
Adjusted flak satellite shards positioning and remove them once shard overlap radius has shrunk to final size.
Fixed dual enforcer 3p muzzle flash.
Fix for weapon collision on portion of Redeemer blast effect.
Fixed rare crash with particle systems destroying render state.

Death Cam

If not line of sight to killer, spawn a hologram of the killer at the location where he shot from and look at that.
Only follow killer for three seconds with death cam.
Deathcam zoom more gentle.
Adjusted deathcam view position over the body and other improvements.

Replays

Fixed issues with fast-forward/scrubbing. Skip unneeded sound playing and effects playing.

Engine

Fixed frequent Mac client crashes.
Fixed various other rare crashes.
Allow using windowed resolutions that are equal to the desktop resolution.

Bots and AI

Fixed setting bot viewpitch in standalone games. (so bots aim up/down)
Added support for bots calculating partial paths when an objective is temporarily inaccessible.
Cached jump capabilities at the start of pathing to improve performance; changed path building to add additional pathnodes to segment large areas better, improving performance when there are lots of paths branching from that area (e.g. CTF-BigRock lowgrav area).
Fixed some cases where bots weren’t using alternate paths when they should.
Fixed some bot aiming issues when the enemy is close range, especially at lower skill levels.
Fixed bug with bots targeting enemies that are trying to move through/past them at close range.
Fixed bots not properly targeting head/feet due to traces hitting certain overlap volumes.
Fixed a bug where bots would try to begin following their base assault path on a jump pad, causing them to sometimes get stuck on it.
Fixed crash with bots hunting guided redeemers.
Fixed jump pads with restricted air control sometimes generating AI paths that can’t be reached.
Fixed pathing on CTF-Plaza.
Added a flag to UTJumpPad to disable AI trying to air control on the way up for edge cases in some levels where they clip a ledge or outcropping trying to air control too early.
Improved bot response time to enemies when camping at defense point.
Improved bots predictively loading rockets.
Added missing flak cannon AI.
Improved bot minigun fire mode selection.
Fixed edge case where bots weren’t crouching correctly on crouch paths.
Added map errors for using unsupported engine navmesh objects.
Fixed bots getting stuck on the edge of the navmesh in some cases.

Warm up and Pre-Match

Replaced „you are on deck“ with „match is starting“ when warm up ends.
Fixed powerup timers during warm up.
Switch back to startspot view when match is starting.
Change viewed start on team change if using team starts.
Fixed player state after leaving warm up and changing teams.
Kill the character as well if player leaves warm up while guiding a redeemer.

Match Starting

Minimum 30 second wait time to start match if it isn’t full.
Increased how long to wait for players in both quickmatch and non-quickmatch scenarios.
Extended timeout for matchmaking.
Fixed Player joins their last played offline match when attempting to reconnect to a Quickplay match.

Networking

Fixed slow updating of important UTPlayerstate properties.
Fixed client side movement prediction error with acceleration handling (thanks Laurent).
Don’t play footstep sounds on server, since they are played client-side.
Support for configurable server thread sleep times.
Disabled net dormancy.
Character and projectile replication frequency and priority tweaks.
Only check for blocked head shots server side, to avoid client/server mismatches.

Flag Run

Fixed rally points. Power them up while holding the flag to allow your team to rally to you.
Instant replay of caps.
Many other improvements.

Sounds

Amplify volume of enemy footsteps behind the player.
Fixed issues with sound occlusion calculation that were affecting footstep sounds.
Fixed rocket loading sounds attenuation settings.
Increased redeemer explosion sound radius.
Failsafe for ambient sounds not stopping on pawn destruction.
Added flag pickup stinger played for the new carrier.
Menu music now loops correctly.
Fixed sound volume slider tool tips.

Parties and Invites

When accepting an invite and in a hub, quit back to main menu.
Leave party if you are disconnected during map load.

UI

Removed Halloween UI and music
Re-enabled the fullscreen loading movie.
Support configuring movie vignettes per map.
Show name of server/map being loaded over movie when transitioning.
Fixed the movie crashes.
Fixed the tutorial menu popping up when you failed a login.
Player name entry limited to 16 characters in Player Settings menu.
Fixed Login popup does not always appear after selecting ‚Sign In‘.
Fixed other edge case issues with logging in.
Various slate threading crashes fixed.
Fixed playercard challenge star formatting.
Social Icon generates a „Bang“ Exclamation point when a new message is received.
Fixed message that confirms you are leaving the game when screen transitions to post match summary.
ESC will now act as a back button in the menus.
Throw focus to the chat bar when the in game menu is brought up.
Clear the chat text if ESC is pressed to leave the menu.

Misc. Gameplay

Don’t start with armor in FFA.
Fixed ragdoll falling damage issues.
Health has spawn timers, no pickup base.
Don’t scale self damage when have udamage.
BP_TeamDoor – disable pawn collision when opening, enable when closing
Max 10 players in standard TDM rule set.
Support kill assist tracking for all game modes, enabled by UTGameMode property bTrackKillAssists. Only enabled for FlagRun currently.
Fixed various issues with leader hat updating.
Don’t ragdoll players who change team during intermissions.
Amazing combo awards can happen in warm up.

Stats

Don’t give hit accuracy credit for damage to self.
Fixed grenade launcher shots and hits stats.

Controls

Reduced minimum mouse sensitivity setting in UI.
Use real time for dodge tap timings, so not affected by game speed changes.
Fixed spacing on the control config dialog so people can find the translocator setting again.

Quelle: epicgames.com

Gewinnspiel: Wir verlosen zu Weihnachten einen exklusiven Caseking-Rechner im Wert von über 2.000 Euro UT Pre-Alpha - Grenade Launcher, Halloween Event
Comments
Du musst eingeloggt sein, um kommentieren zu können!